Educația copiilor, tehnologizată: în ce s-au băgat banii în pandemie, ce se va întâmpla în continuare

de: Iozan Carmen
10 08. 2021

Contextul pandemic, în care ne aflăm de mai bine de un an jumătate, a făcut ca dinamica platformelor digitale să se schimbe radical în toată această perioadă, atât la nivel mondial, cât și în țara noastră.

Dacă înainte de pandemie românii erau mai reticenți în ceea ce privește folosirea platformelor digitale și a comerțului electronic, acum, situația stă foarte diferit.

Faptul că perioade lungi de timp am fost nevoiți să le petrecem în casă a dus la înlocuirea sălilor de clasă cu a celor online, înlocuirea magazinelor cu platforme de ecommerce iar comenzile online au luat locul restaurantelor.

Astfel, munca de acasa, cursurile digitale și achiziționarea de bunuri online a devenit o normalitate deoarece, în timp, mulți dintre noi au constatat că e mai ușor , mai rapid și mai comod să fie așa.

Elevii, studenții și angajații au fost nevoiți să se adapteze noilor condiții și astfel au fost nevoiți să își achiziționeze dispozitivele electronice necesare și să folosească platformele de e-learning utile pentru activitățile lor.

Cele mai folosite platforme digitale din România pentru elevi și studenți sunt Moodle, Zoom și Google classroom, cea din urmă reunind peste 41% din totalul utilizatorilor din România.

Digitalizarea o normalitate ?

„Cu toate că investițiile în educație sunt în creștere și există un potențial imens pe piața locală de educație digitală (e-Learning), în prezent sunt puține platforme de educație digitală și instituții de învățământ care utilizează, la scară largă, astfel de platforme de educație, ce pot facilita procesul de învățare pentru elevi și studenți.

Dacă anul 2020 a fost mai mult unul de explorare și acomodare privind mediul online și interacțiunile pe care le putem avea cu ajutorul platformelor digitale, ne așteptăm ca în viitor aceste lucruri să devină o normalitate, peste 50% dintre utilizatorii de platforme digitale declarând că nu au întâmpinat dificultăți privind utilizarea lor, iar aproape 30% spunând că au avut nevoie de puțin ajutor. Acest lucru se datorează și dorinței din ce în ce mai mari a oamenilor de a se conecta din diverse locuri, renunțând astfel la tradiționalele birouri sau săli de curs”, a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.

Prin urmare, chiar dacă situația pandemică va trece la un moment dat, totuși consumul digital va rămane ridicat, deoarece deja a ajuns deja să facă parte din obiceiurile și activitățile noastre.